اشکال در آپلود مدارک در ایرنیک

اشکال در آپلود مدارک در ایرنیک

با سلام
 
ممکن است بارها به اشکال در آپلود مدارک در ایرنیک برخورده باشید امروز میخواهیم در این مورد با شما باشیم.
 
ایرنیک برای انجام برخی فعالیت‌ها نیاز به دریافت مدارک از شما دارد. تأیید ثبت برخی دامنه‌ها، تعیین پرسش و پاسخ محرمانه‌ي ورود به سامانه‌ي ایرنیک، اصلاح نام مالک دامنه، انتقال دامنه به فرد دیگر و لغو دامنه‌های ثبت شده همه نیاز به ارسال مدارک به ایرنیک دارد. اما در مواردی به‌رغم ارسال مدارک ایرنیک درخواست شما را تأیید نمی‌کند. دلایل این موضوع و روش رفع مشکل در زیر تشریح شده است:

1-عدم تطابق نام و مشخصات: عمده‌ترین دلیل عدم ترتیب اثر دادن ایرنیک به درخواست‌های شما همین مطلب است. منظور از عدم تطابق این است که نام و نام خانوادگی شما در شناسه‌ي ایرنیک‌تان باید دقیقاً با نام و نام خانوادگی مندرج در مدرک شناسایی ارسالی شما و هم‌چنین متن درخواست یا تعهدنامه مطابقت داشته باشد. مثلاً اگر شما شناسه‌ي ایرنیک‌تان را به نام «Ali Ahmadi» ساخته باشید اما نام کامل‌تان که در کارت ملی درج شده «Amir Ali Ahmadi Asl» باشد ایرنیک نمی‌تواند احراز هویت مالک شناسه را با مدارکی که دریافت کرده تأیید کند. هم‌چنین اگر شناسه را به نام حسن ساخته‌اید نمی‌توانید مدارک شناسایی جعفر را بفرستید و توقع داشته باشید مشکلی ایجاد نشود. برای شناسه‌های شرکتی و سازمانی و آموزشی هم به همین صورت است. مدارک ارسالی باید مربوط به شرکت یا مؤسسه‌ای باشد که دامنه به نام آن ساخته شده است.


به نام مالک شناسه توجه کنید. به پیشوندها و پسوندهای نام و نام خانوادگی‌تان توجه کنید. این‌ها جزو نام شما هستند و ایرنیک تنها در صورتی درخواست شما را تأیید می‌کند که نام مندرج در مدارک با نام مالک شناسه‌ي درخواست دهنده دقیقاً مطابق باشد.


هم‌چنین توجه کنید که برای تأیید درخواست‌های شما ایرنیک به درج صحیح و قابل قبول نام شما با حروف لاتین توجه می‌کند. پس در نوشتن نام‌تان با حروف لاتین کم‌تر ابتکاری عمل کنید و استانداردهای نوشتن نام‌های فارسی به لاتین را رعایت کنید. توجه کنید که حروف ق و غ را به صورت q و gh درج کنید نه g. هم‌چنین ج را به صورت j بنویسید نه g، یا مثلاً به جای Mohammad ننویسید Mmd یا Mammad و... هیچ حرفی را از نام یا نام خانوادگی‌تان جا نیندازید.

راه حل: اگر شناسه‌ي ایرنیک‌تان را مستقیم از سایت ایرنیک ساخته‌اید و می‌توانید به سامانه‌ي ایرنیک لاگین کنید باید درخواست اصلاح نام مالک شناسه برای مطابقت با مدرک شناسایی بدهید. برای این کار مطابق راه‌نمای «روش ارسال درخواست اصلاح نام مالک شناسه ي ایرنیک»‌ عمل کنید.


اما اگر شناسه را از طریق رابط‌های نمایندگان ساخته باشید و به پاسخ محرمانه‌تان دست‌رس ندارید یا آن را فراموش کرده‌اید تنها راه برای اصلاح نام شما ارسال تعهدنامه‌ي محضری به همراه مدارک شناسایی و پذیرش مسؤولیت‌های تغییر نام است. اغلب هزینه‌ها و وقت‌گیری این کار باعث می‌شود که در چنین مواردی کاربران قید تغییر نام را بزنند.


اگر هدف از ارسال مدارک تأیید درخواست ثبت دامنه است ساده‌تر است که از رابط ثبت دامنه‌تان بخواهید درخواست شما را لغو کند. سپس یک شناسه‌ي ایرنیک جدید مطابق  «راهنمای ساخت شناسه‌ي ایرنیک از سایت ایرنیک» یا یک آدرس ایمیل جدید بسازید و دوباره درخواست ثبت دامنه را با شناسه‌ي جدید انجام دهید یا از رابط ثبت‌تان بخواهید این کار را برایتان انجام دهد. پس از دریافت ایمیل درخواست مدارک از ایرنیک مدارک مربوط به شناسه‌ي جدید را ارسال کنید. اگر مغایرتی در اطلاعات وجود نداشته باشد دامنه‌ي شما تأیید می‌شود.


متأسفانه اگر پاسخ محرمانه‌ي خود را نمی‌دانید و هدف از ارسال مدارک انتقال دامنه به نام مالک جدید است نمی‌توان چنین راهی را پیش‌نهاد داد. بهتر است در این صورت با ایرنیک   تماس بگیرید.

2-اشتباه در درج نام یا شناسه‌ي ایرنیک: گاهی کاربرانی که درخواست‌ها را دستی می‌نویسند در درج شناسه‌ي ایرنیک یا نام خود اشتباه می‌کنند. توجه کنید که نام شما باید به حروف لاتین و به همان صورتی که در شناسه‌ی ایرنیک‌تان درج کرده‌اید نوشته شود. هم‌چنین شناسه‌های ایرنیک شخصی به صورت ترکیب حرف اول نام و حرف اول نام خانوادگی به همراه 3 یا 4 رقم است که با عبارت «irnic-» ختم می‌شود،‌ مثلاً me154-irnic. شناسه‌های ایرنیک مربوط به مؤسسه‌ها و شرکت‌ها نیز از دو حرف اول نام مؤسسه به همراه 3 یا چهار رقم و عبارت irnic تشکیل می‌شوند.

راه حل: بهتر است برای ارسال درخواست‌هایی مانند تعهدنامه‌ي تأیید دامنه یا تأییدیه‌ي انتقال دامنه یا اصلاح نام مالک یا لغو دامنه از فایل‌های PDF آماده‌ای که خود ایرنیک برای شما می‌فرستد استفاده کنید. اگر برای تأیید ثبت دامنه ایرنیک از شما مدرک بخواهد در ایمیل دریافتی از ایرنیک یک فایل PDF آماده وجود دارد. همان را دانلود کنید و پرینت بگیرید و امضا کنید. سپس به همراه مدرک شناسایی معتبر برای ایرنیک بفرستید.
این فایل را می‌توانید در سامانه‌ي ایرنیک خود در بخش «مرکز پیام» که کل ایمیل‌های ارسالی ایرنیک به شما را در بر دارد نیز دانلود کنید. اگر ایمیل ارسالی ایرنیک را در صندوق ایمیل‌تان پیدا نمی‌کنید پوشه‌ي «spam» ایمیل‌تان را هم نگاه کنید.

3- ارسال مدارک ناقص: برای هر موردی ایرنیک مدارک مشخصی می‌خواهد. برای تأیید دامنه‌های شخصی ایرنیک مدرک شناسایی و تعهدنامه نیاز دارد. ایرنیک فایل PDF تعهدنامه‌ها را به نام مالک دامنه آماده می‌کند و به ایمیل او می‌فرستد. این تعهدنامه را می‌توان در مرکز پیام پنل کاربری مالک دامنه در ایرنیک نیز مشاهده و دانلود کرد. برای تأیید دامنه‌های شرکتی ایرنیک نیاز به روزنامه رسمی یا مجوز ثبت شرکت تعهدنامه دارد. برای دامنه‌های آموزشی و سازمانی ایرنیک درخواست را در سربرگ رسمی می‌خواهد. در تمام این موارد ایرنیک در ایمیلی به مالک دامنه مدارک مورد نیاز و نحوه‌ي ارسال آن‌ها را مشخص می‌کند تا کار ارسال مدارک تسریع شود.

راه حل: مدارک را تکمیل کنید و دوباره بفرستید. حتماً ایمیل‌های ایرنیک را دقیق بخوانید و مطابق راه‌نمایی همان ایمیل‌ها عمل کنید.

4- ارسال مدارک از کانال‌های اشتباه:‌ مدارک را ایمیل یا پست نکنید. مدارک و درخواست‌های شما از ایرنیک یا باید در بخش مرتبط در صفحه‌ي  «ارسال مدارک» ایرنیک آپلود شود یا از طریق نمابر به شماره‌ي ۰۲۱-۲۲۲۹-۵۷۰۰ فرستاده شود. از روش‌های دیگر تنها زمانی استفاده کنید که ایرنیک صراحتاً از شما خواسته باشد.

راه حل: دوباره مدارک مورد نیاز را از طریق مجرای درست (آپلود در سایت یا نمابر) ارسال کنید.

5- ارسال مدارک متناقض: اگر چندین بار مدارک اشتباه بفرستید، حتا اگر آخرین بار مدرک درست را فرستاده باشید گاهی ایرنیک از ترتیب اثر دادن به درخواست شما خودداری می‌کند.

راه‌ حل: اگر به چنین مشکلی برخوردید و اطمینان دارید که مدارک درست را فرستاده‌اید نخست با ایرنیک   تماس بگیرید. اگر مشکل حل نشد در صورتی که مدارک ارسالی مربوط به تأیید دامنه است اجازه دهید مهلت 10روزه‌ي رزرو دامنه بگذرد یا دامنه را لغو کنید، و پس از یکی دو روز از نو درخواست ثبت دامنه را بدهید و این بار پس از درخواست ایرنیک برای مدارک درست را همان بار اول بفرستید. همین طور برای درخواست‌های دیگر اگر دچار چنین مشکلی شدید ابتدا درخواست را لغو کنید و پس از مدتی دوباره درخواست بدهید و مراحل را طی کنید.

6- گذشتن مهلت رزرو دامنه: پس از درخواست ثبت دامنه اگر دامنه‌ي شما نیاز به تأیید مدارک داشته باشد ایرنیک دامنه را تا 10 روز برای شما رزرو نگه می‌دارد. اگر مهلت 10روزه‌ي شما روز تعطیل به پایان برسد ایرنیک آن روز را هم به حساب نمی‌آورد و یک روز به مهلت‌تان اضافه می‌کند. اما پس از اتمام این مهلت درخواست ثبت دامنه‌ي شما لغو می‌شود و به ارسال مدارک همراه با تأخیر شما ترتیب اثر داده نمی‌شود.
توجه کنید که ساعات کار ایرنیک تا حدود زیادی منطبق با ساعات اداری است و بررسی مدارک به صورت دستی انجام می‌شود. اما لغو درخواست‌های منقضی شده خودکار است. بنابراین اگر در آخرین ساعات اداری آخرین روز هم مدارک را بفرستید ممکن است قبل از بررسی مدارک دامنه‌تان حذف شود.

راه حل:‌ به موقع اقدام کنید و کار را به روز آخر نیندازید. اگر درخواست منقضی شد باید از نو درخواست ثبت دامنه بدهید و پس از دریافت ایمیل از ایرنیک در مورد ارسال مدارک دوباره اقدام به ارسال مدارک کنید.

 

منبع: وب ثمین